Wiadomości branżowe

Telewizja publiczna zdeklasowana przez nadawców prywatnych

Telewizja publiczna zdeklasowana przez nadawców prywatnych
Wyniki badania European Trusted Brands 2011 Polacy wybrali najchętniej oglądane stacje telewizyjne. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands marka TVN została laureatem Złotego Godła, markę Polsat wyróżniono Godłem Kryształowym.Marka TVN otrzymała 44% wskazań respondentów. Jest ona kojarzona z marką dynamiczną, modną oraz lubianą przez dzieci. Charakteryzuje się też wysokim poziomem rekomendacji wśród jej użytkowników.Marka Polsat, zdobywca Kryształowego Godła, została doceniona przez badanych za jakość, wizerunek, stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka została wybrana przez 22% respondentów, głównie oddały na nią głos osoby w wieku 30–39 lat.Polacy są szczególnie wiarygodnymi sędziami w sprawie rodzimych stacji telewizyjnych. Należą do jednego z najbardziej „telewizyjnych” społeczeństw, spędzając przeciętnie ok. 3 godziny dziennie przed odbiornikiem. Ponieważ zaledwie co piąty z nas zna jako tako któryś z języków obcych, polskie staje są w niezwykle uprzywilejowanej pozycji. W istocie w pojedynku o widza liczą się tylko trzej

Wyniki badania European Trusted Brands 2011 

Polacy wybrali najchętniej oglądane stacje telewizyjne. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands marka TVN została laureatem Złotego Godła, markę Polsat wyróżniono Godłem Kryształowym.

Marka TVN otrzymała 44% wskazań respondentów. Jest ona kojarzona z marką dynamiczną, modną oraz lubianą przez dzieci. Charakteryzuje się też wysokim poziomem rekomendacji wśród jej użytkowników.

Marka Polsat, zdobywca Kryształowego Godła, została doceniona przez badanych za jakość, wizerunek, stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka została wybrana przez 22% respondentów, głównie oddały na nią głos osoby w wieku 30–39 lat.

Polacy są szczególnie wiarygodnymi sędziami w sprawie rodzimych stacji telewizyjnych. Należą do jednego z najbardziej „telewizyjnych” społeczeństw, spędzając przeciętnie ok. 3 godziny dziennie przed odbiornikiem. Ponieważ zaledwie co piąty z nas zna jako tako któryś z języków obcych, polskie staje są w niezwykle uprzywilejowanej pozycji. W istocie w pojedynku o widza liczą się tylko trzej nadawcy: telewizja publiczna, Polsat i TVN. To, że w kategorii marki godnej zaufania zwycięstwo przypadło TVN świadczy o tej stacji tym lepiej, że ustępuje ona przecież dwóm pozostałym pod względem zasięgu, przynajmniej w odbiorze napowietrznym. Polsat rekompensuje sobie jednak tę przegraną wyższą od konkurencji oceną jakości. Trafia też najtrafniej w potrzeby odbiorców. W istocie wyniki ETB oznaczają zdeklasowanie w odbiorze społecznym telewizji publicznej przez nadawców prywatnych – komentuje wyniki profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

A to już wiesz?  Siedem kategorii i siedem statuetek Imperatorów7

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - jedenasta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy